Zeintzuk dira nire idazteko ohiturak?

Erantzun baino lehen instrukzioei jarraitu. Markatu zure idazteko jarrera adierazten duen baieztapena. Zehatza ez bada idatzi nahi duzun ñabardura. Zenbatu erantzunak eta irakurri jardueraren amaieran ematen dizugun balorapena.

1. Ereduak bilatzen ditut

a) Idazten hasi baino lehen, beti bilatzen edo irakurtzen ditut idazteko asmoa dudanaren moduko testuak
b) Ezagutzen ez dudan testu bat idatzi behar badut orduantxe bilatzen ditut ereduak
c) Ez dut inoiz eredu gisa erabilgarria izan dakidakeen testurik bilatzen edo irakurtzen

2. Nire irakurleengan pentsatzen dut

a. Idazten dudan bitartean beti ditut gogoan testua irakurriko dituzten pertsonak.
b. Bakarrik hartzen ditut kontuan irakurleak idazten hasi baino lehen
c. Gehiago hartzen ditut kontuan komunikatu nahi ditudan ideiak irakurleak baino


3. Ideiak bilatzen ditut hasieran

a. Bururatu ahala apuntatzen ditut
b. Ideiak apuntatzen ditut neura erara idatzita eta neure buruarentzat, baina gero moldatzen ditut nire irakurleek ondo uler dezaten testua, hau da, euren hitzak litezkeenak bilatzen ditut
c. Ideiak idaztean irakurleek ulertzeko moduan moldatzen ditut, euren hitzak eta espresioak litezkeenen bidez

4.- Zirriborroak egiten ditut


a. Ez du zirriborrorik egiten, zuzen idazten dut eta gero korrektore likidoen bidez zuzentzen dut
b. Zirriborro bakarra egiten dut eta garbira pasatu baino lehenago zuzentzen dut
c. Testuaren zailtasunaren arabera hainbat zirriborro egiten ditut eta zirriborro hauek hainbat aldiz zuzentzen ditut

5.- Planak eta eskemak egiten ditut eta gero aldatzen ditut

a. Ez dut inoiz eskemarik edo testu-planik egiten, ideia mental bakarra abiapuntu hasten naiz idazten.
b. Hasierako eskema bat egiten dut baina idazten dudan bitartean aldatzen dut.
c. Askotan testu-plan eta eskema hainbat egiten ditut, baina idatzi ahala ideia gehiago bururatzen zaizkit eta askotan aldatzen ditut.

6. Idazten dudan bitartean idatzitakoa irakurtzen dut.
a. Idazten dudan bitartean eten asko egiten ditut, idatzitako testu zatiak behin eta berriz irakurtzeko
b. Behin edo birritan irakurtzeko etenen bat egiten dut, baina bakarrik zati jakinetan
c. Idazten dudan bitartean ez dut etenik egiten eta gutxitan irakurtzen dut idatzitakoa bukatu baino

7 .- Edukia eta idaz-tankera berrikusten ditut

a. Batez ere, hitzak eta perpausak berrikusten ditut: tankera, gramatika, ortografia, puntuazioa
b. Batez ere edukia berrikusten dut, perpaus, lerroalde eta zati zabaletan,: ideien egituraketa ere eta zentzu orokorra
c. Edukia zein idaz-tankera berrikusten ditut

8.-Ideia bat idazten dudanean

a. Era askotara berridazten dut ideia bat, hitzak aldatzen ditut, ikuspuntua, doinua eta abar
b. Batzuetan esaldi baten lehenengo bertsioa gustatzen ez bazait berriro idazten dut
c.Ia inoiz ez dut ideia baten lehenengo bertsioa aldatzen eta egiten badut akatsen bat zuzentzeko egiten dut

9. Zirkustantzia hainbatetan idazten dut

a. Idaz prosezuan zehar prozedura berdina segitzen dut: ideiak sortu eta antolatu, idatzi eta berriskusi
b. Ez ditut beti urrats berdinak segitzen, baina lan prozedura berdina erabiltzen dut beti
c. Nolako egoeran nagoen idazten dudanean horrela idazten dut

10.Manualak begiratzen ditut

a. Inoiz ez dut hiztegirik edo gramtika libururik erabiltzen, ezta zuzentzaile informatikorik ere
b. Askotan kontsultatu behar izaten ditut
c.Bakarrik idazti zailetan

Puntuazioa

1.3 galderak: a.4 b.6 c.2
2,6,8 galderak: a.6 b.4 c.2
4,5,7,9 galderak: a.2 b.4 c.6
10 galdera: a.2 b.6 c.4

Testaren ondorioak
Gehienezko puntuazioa 60 da , idazle aritu bati dagokiona eta gutxienekoa 20 , oso aritua ez denari dagokiona. Idazle arituek lan prozesu konplexua garatzen dute. Honela bada, irakurleak hartzen ditu kontuan eta aztertzen ditu, testu planifikatzen du, ideiak bilatzen ditu, zirriborroak egiten ditu eta berrikusten ditu. Honela, idazleak, testu koherente, argiak eta zuzenak egiten ditu, irakurleak ondo ulertzen dituenak.

Oso arituak ez direnek ordea, askoz ere modu sinpleagoan idazten du, gogoetak idazten ditu bururatu ahala, zuzendu barik, planifikatu barik, aritua ez den idazleak zera uste du: idaztea bat-bateko ekintza dela, hitz egitea bezala eta ez duela elaboraziorik behar. Horregatik euren idaztietan arazo asko agertzen dira; inkoherentziak, hizkuntzaren aldetik ez dira oso zuzenak, anbiguitate asko agertzen dira …..

testuaren iturria: "Construir la escritura"; Cassanyren liburua.

No hay comentarios: